2020. június 18., csütörtök

Interjú az ifjú írónővel, Völgyi Annával

Völgyi Annának 2019-ben jelent meg első könyve az Atlantic Press Kiadó gondozásában Vigyázhatnál a szádra, Laurám! címmel. Az írónő megkeresésének hála a közelmúltban én is olvashattam a könyvét. 

A könyvajánlómat, értékelésemet ezen a linken olvashatjátok:


A napokban sikerült szóra bírnom a fiatal szerzőt, aki nagy örömömre készségesen válaszolt. Olvassátok szeretettel az interjút! :) 


 Először is kérlek mutatkozz be pár mondat erejéig. Mit lehet tudni rólad? 

- PhD hallgató vagyok, mellette írok szabadidőmben. Vegyítem egy kicsit a zsánerirodalmat a szépirodalommal, mert egyik irányba sem tudok elmozdulni teljesen, és rájöttem, hogy nem is szükséges. Olvasni is szeretek, próbálok rá időt szakítani az írás mellett: a krimi és erotikus regények kivételével szinte minden jöhet.

Mi inspirált az írásra? Hogyan, mi alapján döntöttél a Vigyázhatnál a szádra, Laurám! témája mellett? 

- Az inspirált, hogy egy olyan regényt szerettem volna létrehozni, amit magam is szívesen olvasnék, és úgy gondoltam, hogy ez a téma még ilyen formában nem került egy magyar szerző által sem feldolgozásra itthon.

Biológiát tanulsz, hogyan kapcsolódik ehhez az írás? 

- Mindig is írni szerettem volna, de lebeszéltek a bölcsészkarról, mert attól féltek, hogy felkopna az állam hó végén. Néha bánom a döntésemet, néha nem. Egyszer majd lehet, hogy visszaülök az iskolapadba irodalmat is hallgatni.

A borítótervezésben részt vettél te is vagy volt beleszólásod?

- Igen, volt némi beleszólásom.

Mit érzel a könyvvel kapcsolatban, így fél évvel a megjelenés után? Elégedett vagy vele, vagy átírnál esetleg valamit?

- Elégedett vagyok összességében, úgy tűnik, hogy a többség szereti a könyvet. De egyébként, ha tehetném, az egészet átírnám, és szívesen kihúznék belőle bizonyos leírásokat, szavakat.

Miért döntöttél úgy, hogy folytatod Laura és Sára történetét? 

- Mert azt tervezem, hogy a jövőbeli könyveimnek is lesz 1-2. része. Így hosszú évekig tudok miről írni, nem kell mindig új témán agyalnom azonnal - sajnálom, ha ez kicsit öncélúan hangzik :)

Mikorra várható a második rész, mikor láthatjuk a kirakatokban?

- Sajnos egyelőre nem tudom, de talán a 2021-es Könyvfesztiválra.

Tanulás mellett mikor van időd olvasni és milyen témában olvasol legszívesebben?

- PhD hallgatóként már szerencsére nem kell éjjel-nappal tanulnom, inkább a munkán van a hangsúly. Ha van munkaidő után kedvem/energiám olvasni, akkor olyankor, ha nincs, hétvégén szakítok rá időt.

Ha egy könyvet kellene ajánlanod elolvasásra, mi lenne az?

- Nem tudok sajnos csak egyet kiválasztani. De Márai Sándor, Donna Tartt, Elena Ferrante és Szvoren Edina könyveit jó szívvel ajánlom mindenkinek.


Köszönöm, hogy időt szakítasz rám! :)

- Én köszönöm a megkeresést és a kérdéseket! :)

Nincsenek megjegyzések: