2023. augusztus 24., csütörtök

Colleen Hoover: Verity

Már több könyvet is olvastam az írónőtől, így teljesen optimistán, kíváncsian vettem kezembe Verity című pszichológiai thrillerét is.

Már a rövid ismertető felkeltette a figyelmem, melyben egy  fiatal író nehéz anyagi helyzettel küszködik, majd elfogad egy ígéretesnek tűnő ajánlatot, ahol társszerzőként kell közreműködnie. 


Ahogy a borító is mutatja, egy olyan nő áll a könyv hátterében, aki úgymond kettős életet él. A könyveit a gonosz szemszögéből írja, mintha ő maga is az lenne. Erről vázlatot is ír, ami azt támasztja alá, hogy a könyvbeli megszólaltatott karakter személyisége megegyezik a sajátjával. Ám a könyv végére már nehéz eligazodni, hogy ki az igazi negatív szereplő. 

Két írónő a főszereplő, akik mindketten titkolnak valamit. Az íráson kívül ez az egyetlen párhuzam közöttük, egyébként két teljesen eltérő személyiségről  van szó. Azaz egy közös tényező még van mindkét oldalról. Mégpedig Verity férje, aki felkavarja Lowen szíve táját is. Ezen kívül ellentét közöttük, hogy Verity sikeres, népszerű, gazdag, míg Lowen könyvei kevésbé felkapottak, ő a csőd szélén áll és nem szereti a nyilvánosságot. 

Verity látszólagos veszteségei és sérülése (ami miatt nem tudja folytatni a könyvsorozatát) együttérzést vált ki Lowenből, ám ő hamar leleplezi a nőt.

Érdekes volt számomra, hogy a könyvsorozat tartalmából, melynek folytatására felkérték Lowent épp csak betekintést kaptam, míg Verity váratlanul felbukkanó vérfagyasztó, megdöbbentő önéletrajzi szövege és a nő gyanús háttere került középpontba, górcső alá. Úgy tűnt kiderül, hogy Verity nem is olyan ártatlan, balesetet szenvedett, veszteségeket megélt anya és feleség, ahogy be lett állítva. Ám a cselekmény végére újabb levél került elő, ami megkérdőjelezi mindazt, amit addig hittem, hogy ki is ő valójában. 

Az írónő az orromnál fogva vezetett én pedig szépen belesétáltam a csapdájába, jól titkolta az igazat a szereplőkről.  A hideg kirázott, míg olvastam a fejezeteket, nem tudtam, mit higgyek a leírtakról. Ám ezt most, a kötet elolvasása után sem tudom. Aki szereti a rejtélyeket, elmejátékot, annak bátran ajánlom ezt a könyvet.

Nincsenek megjegyzések: