2022. január 12., szerda

Könyvek, melyeket mindenképp el szeretnék olvasni idén

 avagy a 2022-es fix olvasási listám


Jakobovits Kitti: Irodalomterápia

Még tavaly karácsony után kezdtem el olvasni, végül átcsúsztam vele ebbe az évbe. Eddig nagyon tetszik a szakértő írói stílusa, az informatív tartalom, tematika szerinti felosztás. Sokat tanulok belőle, akár azáltal is, hogy leírja, hogyan, milyen módon hathat ránk egy-egy történet, vers vagy egy szimpla szöveg.

P. D. James: Ártatlan vér

Ezt a kötetet szintén tavaly, 2021. év végén kezdtem olvasni, majd idén - ahogy időm engedi - folytatom. Eddig egy alapos, szereplőábrázolást kaptam és némi ízelítőt a sztoriból. Ám a cselekmény, bonyodalom még csak ezután bontakozik ki. Számomra kissé lassúnak, vontatottnak hat eddig, kíváncsi vagyok később jobban megjelenik e a krimi vonal.

Laura Barnett: Variációk egy párra

Barátnőmtől kaptam ezt a könyvet, aki Szabados Ági hatására választotta ajándékul. Sokak kedvence lett a tavalyi, tavalyelőtti évben, remélem elnyeri az én tetszésemet is. A két szálon, két szemszögből láttató történeteket kedvelem, így nagy reményekkel fogok belevágni.


Finy Petra: Kerti szonáta

Szintén ajándékba kaptam barátnőmtől ezt a könyvet. Eddig egy könyvet olvastam csak a szerzőtől, ám azt szerettem, így szeretném idővel a többi könyvét is sorra venni. A kerti szonáta egy romantikus, történelmi regénynek ígérkezik, melynek már csak a borítója is gyönyörű, sugárzik az élettől, cselekményektől.

Sarah Winman: Csendélet

Barátomtól kaptam ezt a meseszép könyvet, melyet kívül-belül csodás minták díszítenek. Itt is, a fent említett könyvhöz hasonlóan nagy szerepet kap a történelem, romantika, beszélgetések. Ráadásként Olaszországban játszódik, ami nem egy utolsó színtér. Eddig ez lesz az első LMBTQ történet, amit hosszú kihagyás után olvasok a témában.

Dobray Sarolta: Üvegfal

A Nők Lapja szerzője az Üvegfalban a férfi-női kapcsolatot veszi górcső alá, majd bemutatja a nehézségeket, konfliktusokat. Láthatjuk, hogy a két nem külön-külön hogyan éli meg az adott helyzetet belülről és mit lát a másik ebből kívülről. Elgondolkodtató lesz, azt már most látom. 

Nincsenek megjegyzések: