2021. november 7., vasárnap

Király Eszter: A kapcsolat, amiért megéri

A pszichológia, önismeret, kapcsolatok, párkapcsokat témaköré már évek óta foglalkoztat. Igyekszem változatosan, színesen olvasni ebben a témában, majd közreadni a megszerzett tudást, információt.

Elsősorban azért érdeklődöm e témák iránt, hogy saját magamat fejlesszem, jobban megismerjem, megértsem, mit miért teszek, stb. Másrészről pedig, hogy úgy el tudjam fogadni a környezetemben élő embereket, ahogy vannak, ha tudok segítsek nekik az életük során, akár egy-egy jó szóval. 

Idézetek, gondolatok garmadáját is fel tudnám sorolni a könyvből, ám akkor érthetjük meg igazán, hogy miről is beszél a szerző, ha elolvassuk a könyvet, elmélyedünk a tartalmában.


Nagyon vágytam erre a könyvre. Amint megjelent már azonnal olvastam volna. Végül szeptemberben álltam neki és most fejeztem be. Ennek egyik oka, hogy nem volt elegendő időm olvasni, másrészt többször is elolvastam egy-egy oldalt, alaposan emésztgetve a leírtakat.
Király Eszter részletesen, minden területre kiterjedően írt a kapcsolatok útvesztőiről, az egészséges kapcsolódásról, szeretetteli kapcsolatról. A pozitív és negatív oldalt is ábrázolva, bemutatta a buktatókat és a kapcsolattal járó boldogságot, örömet.

Sokat tanultam a szerző szavaiból, több lettem a könyv által. Még többször kézbe veszem, bele-beleolvasok, hiszen sosem árt ismételni, feleleveníteni a már megtanultakat. Párkapcsolatban pedig csak profitálhatunk a leírtakból.

Király Eszter mentálhigiénés szakember új könyve hatékony segítséget nyújt a párkapcsolati harmónia megtalálásában és fenntartásában, valamint a krízisekkel való megküzdésben.

Egy jól működő kapcsolathoz nem elég a szerelem. Szükség van mélyig hatoló bizalomra, elköteleződésre, őszinteségre, önzetlen, mindenek felett álló szeretetre, elfogadásra, egymás támogatására, biztatására, megbocsátásra és rengeteg  minőségi kommunikációra, ami a legfontosabb. 

Nincsenek megjegyzések: