2020. november 27., péntek

Kerstin Gier: Fellegszálló

Már hosszú ideje nem olvastam Vörös Pöttyös könyvet, komolyabb témákba mélyedtem el helyette. Most viszont a sok pszichológiai, önfejlesztő, önismereti könyv után különösen jól esett a lelkemnek egy kicsit kikapcsolódni, szórakoztató irodalmat olvasni. 

"A nagyapám szerint minden véletlen az Isten
logikája."

Kerstin Gier egy különleges történetet tár elénk, amely a svájci hegyekben játszódik. A múlt évszázadot idéző, de a maga módján otthonos, lakájos Fellegszálló nagy népszerűségnek örvend a vendégek, látogatók körében. Az év vége közeledtével a világ minden részéről megérkeznek a gazdag, előkelő vendégek, akik elárasztják a szállót.

A tizenhét éves Fanny Bennel, a szállodatulajdonos fiával és a személyzet többi tagjával együtt azonban ki sem lát a munkából, hogy előkészíthesse a vendégek fényűző kikapcsolódását, de nem kerüli el a figyelmét, hogy sokan valójában nem azok, mint aminek mutatják magukat. Milyen titkos tervek kovácsolódnak a hímzett bársonyfüggönyök mögött? Az orosz oligarcha felesége tényleg birtokában van a legendás Nadjeschda-gyémántnak? És miért a homlokzaton mászik fel inkább a jóképű Tristan Brown a 201-es szobából ahelyett, hogy a lépcsőt használná?

Mialatt Fanny megpróbálja Ben segítségével kibogozni a szálakat, még nem sejti, hogy hamarosan egy életveszélyes kaland kellős közepében találja, és nem csak az állása forog kockán, hanem a szíve is.

„Talán Tristan csókja kint a hóban életem legizgalmasabb csókja volt, de ez volt a legszebb. Egyszerűen éreztem, hogy ez a csók az igazi."

Fanny egy bohókás, de igen szerethető lány, aki megnyert a bátorságával, stílusával. Kíváncsian vártam, vajon Tristan vagy Ben lesz e a befutó, egyáltalán mindkét fiú olyan rendes, becsületes, mint amilyennek mutatkozik? 

Egészen körülbelül a történet közepéig nem is sejtettem, hogy mi nem stimmel, hol jön a csavar a történetben. Majd, pont akikre nem számítana az ember, hisz a legkedvesebb, legbájosabb vendégek ők lesznek a bűnözők. Ez a váratlan fordulat nagyon tetszett, még véletlenül sem jöttem volna rá, kik a negatív szereplők. Bennek ugyan néha kicsit lassú volt a felfogása, de megszerettem őt is egyenes, őszinte jelleméért. A többi karakter, szállóvendég és alkalmazott igazi színt, életet hozott az öreg falak közé. 

Izgalmas volt együtt nyomozni és menekülni Fannyval, akinek végül segítsége is akadt a váratlan szorult helyzetében. 

Összességében egy izgalmas, kalandos ifjúsági regényt kaptam némi romantikával és krimi szállal.Szimpatikus karakterekkel és egy különleges helyszínnel.

Nincsenek megjegyzések: