2020. augusztus 26., szerda

Újabb hazai szerzővel bővült a NewLine Kiadó csapata

Kopácsi Krisztinával beszélgettem, akinek a NewLine Kiadónál jelent meg első könyve Sötét múlt címmel.

Mesélj kicsit magadról, mit lehet tudni rólad?

- Kopácsi Krisztina vagyok, van három gyönyörű gyermekem. Velük és a férjemmel Budapesten élünk. Jelenleg egy középiskolában dolgozom, mint tanulmányi asszisztens.

A kreatívkodás mindig jelen volt az életemben. Sok mindent kipróbáltam az évek során: varrás, virágcsokor készítés, kötés, horgolás, de valahogy úgy éreztem, hogy egyikben sem teljesedtem ki igazán. 


Mikor döntötted el, hogy kipróbálod magad íróként?

- Ahogy már az előbb írtam, régóta kerestem az utam. Aztán 2018 őszén egy hirtelen jött sugallatra elkezdtem írni a most megjelent könyvemet, és amint leütöttem az első betűt már tudtam, igaz szerelem szövődött az írás és köztem.

Régi vágyad volt, hogy papíron láss vissza egy saját történetet?

- Pontosan azóta szerettem volna, hogy megjelenjen, mióta elkezdtem megírni a könyvem. Reméltem, hogy elég erős lesz a történet ahhoz, hogy egy kiadó fantáziát lásson benne.

Az első kiadónak, akinek elküldtem az akkor még két részesre tervezett kéziratot, tetszett a történet. Összehozott Nádasi Krisszel, hogy segítsen nekem a két részből egyet készíteni. Amikor kész lettünk, a kiadónak már nem tetszett az átírt történet. Ez tavaly novemberben volt. Akkor újra nekiálltam, és még egyszer átnéztem. Egy kicsit bővítettem, de a cselekményhez már nem nyúltam, ezután kerestem meg a NewLine Kiadót.

Amikor a kiadó visszaírt, hogy részükről semmi akadálya a kiadásnak, hát madarat lehetett volna fogatni velem. De ahogy írtam, az út, amíg idáig eljutottam, nem volt egyszerű. Talán pontosan emiatt először el sem akartam hinni, hogy valóra válik az álmom.

Honnét jött az ihlet Stephanie és Alex történetéhez?

- Sohasem volt kérdés, hogy ha egyszer írnék, akkor csakis olyan történetet vetnék papírra, amiben sok-sok titok lappang és a végén olyan dologra derül fény, amire egyáltalán nem számít az olvasó, hiszen én is az ilyen történeteket szeretem, legyen az akár könyv vagy film. Egyelőre nem is tudom elképzelni, hogy másfajta történetet írjak! 

Mennyi ideig dolgoztál rajta? Van külön író kuckód vagy ahol éppen elkap az ihlet ott írsz?

- Majdnem két évig tartott, amíg elkészült a végső változat. Tudtam, hogy honnan hova szeretném eljuttatni a szereplőket, az eleje, a vége és a fontosabb állomások hamar kikristályosodtak. De az egyik állomástól a másikig vezető út, nos, az bizony kiszámíthatatlan volt. A karakterek saját maguk alakították.

Van egy kis sarkom a nappaliban, ahol dolgozom. Ott írok, de az ötletek a lehető legváratlanabb helyeken és időpontokban találnak rám. Ilyenkor gyorsan beírom a telefonomba, nehogy elfelejtsem.

Amikor írsz, milyen környezetre van szükséged? Kell a teljes csend nyugalom vagy valamilyen zene mehet a háttérben?

- Nem szeretek elvonulni, nekem szükségem van arra, hogy körülöttem pezsegjen az élet. Mehet a tévé, beszélgethetnek mellettem. Sőt, sokszor teszek be zenét, ha éppen csend van. Nagyon szeretem The Weekndet, ha őt hallgatom, csak úgy suhannak az ujjaim a billentyűkön.

Mi az, ami kikapcsol, ellazít a könyv írásakor?

- A zene. Főként The Weeknd, de mindenfajta zenét szeretek. Jöhet klasszikus zene is, azon belül a barokk az, ami a szívemhez a legközelebb áll.

Úgy gondolom, hogyha írsz, méghozzá mindkét főszereplőd szeret olvasni, kedveli a könyveket, akkor hozzád is közel állhatnak a könyvek. Van kedvenc olvasmányod? Esetleg olyan, ami meghatározó volt számodra?

- Így van, imádok olvasni! Ha van egy kis szabadidőm, akkor előveszem a kis e-bookomat és olvasok.

Hú, annyi van, hogy nem is tudom, hol kezdjem! A teljesség igénye nélkül:

Boleslaw Prus: A fáraó, Margaret Mitchell: Elfújta a szél, az összes Dan Brown, Leslie L. Lawrence, Ken Follett, Steve Berry, J. R dos Santos, Kate Mosse könyv. Valószínű napestig sorolhatnám, és még úgysem jutnék a végére.

Várható, hogy a közeljövőben megörvendeztetsz minket egy újabb fordulatos történettel?

- Már írom a második regényemet, ami szintén hasonlóan fordulatos, csavaros történet lesz. Szeretném, ha már 2021 tavaszán megjelenhetne!

Rengeteg ötletem van, már egy harmadik történet is körvonalazódik, sőt egy negyedik és egy ötödik is.

Tervezem, hogy a Sötét múltból megismert Lizzy és Greg is kap egy külön történetet, és ott van Sean aki az eredetileg két részesre tervezett regényben sokkal nagyobb szerepet kapott volna. Úgy gondolom, ő is megérdemli, hogy legyen egy saját története. De ez még a távoli jövő, egyelőre a második regényemre fókuszálok. Ígérem, nem fog csalódást okozni!


Köszönöm a válaszokat! Remélem még sok-sok hasonló típusú könyvvel gazdagítod a magyar palettát!

Nincsenek megjegyzések: