2020. január 3., péntek

Katkó Lajosné-Nagy Zoltán (szerk.) : Szerelmeskönyv

Válogatás a magyar irodalom legszebb szerelmes verseiből


A kötetet néhány évvel ezelőtt nyertem egy vetélkedőn a tapolcai Wass Albert Könyvtár és Múzeumban. Azóta pihent a polcon. Egyszer-egyszer beleolvastam, aztán félretettem. 2019 év végén viszont kézbe vettem és szívtam magamba a gyönyörű, rímekbe öntött szerelmes szavakat, verseket. 


Tudni kell rólam, hogy rajongok a költészetért, nagyon szeretem a verseket, főleg a magyar költők verseit. Így az év kezdéseként elmerültem a szépen faragott rímekben, szimbolikus utalásokban, melyben a szerelmét, szerelme tárgyát ábrázolta a költő. 

Nagyon nehéz lenne egyetlen kedvencet választani, hisz mind gyönyörű a maga módján. Ha mégis neveket kellene mondani, akkor Ady, Radnóti, Petőfi, Juhász Gyula, akiknek igazán megérintenek a műveik. 

A kötetet lapozgatva, olvasgatva a romantikus szavakat elképzeltem, milyen jó érzés lenne, ha valaki nekem is írni egy egyedi, személyre szóló szerelmes levelet, vallomást. 

Úgy gondolom érdemes odafigyelni hazánk régi és jelenlegi költőire, alkotóira, míves szavaikra, amelyekkel megszólítják az embert ( akár cselekvésre is késztethetnek). 

Andalognál Petőfi, Ady és a többi mély érzésű költőnk szavaival, gondolataival? Akkor szerezd be a kötetet az Antikvárium oldaláról! :)

Nincsenek megjegyzések: