2019. december 2., hétfő

Interjú Gáspár Enikővel, A kulcs szerzőjével

"A könyv egy önismereti utazás, amin én magam mentem át."


Gáspár Enikőről a Kalliopé Kiadó oldalán olvastam, amikor megláttam frissen megjelenő regényét, A kulcsot. Már a borító is magára vonzotta a tekintet, felkeltette az érdeklődésem a tartalom is, így nem is volt kérdés, hogy rákeresek a szerzőre, hogyan született a könyv.



Elsőként egy bemutatkozást szeretnék kérni. Mit lehet tudni rólad?

- Gáspár Enikő vagyok, író, megengedő nevelés és nőiség tréner.
2003-ban diplomáztam a Kaposvári Egyetem tanító-újságíró szakán.
Egészen 2014-ig nem dolgoztam a szakmámban, kereskedelemben
tevékenykedtem vezető beosztásban. 2013-ban burn out közeli állapotban
szálltam ki a mókuskerékből, amiben 5 évig léteztem, majd a lányom
születése után, 2014-ben kezdtem el Ausztriában tanítani.
Először egy normál általános iskola 3. osztályában tanítottam a
gyerekeket, majd találkoztam a Montessori pedagógiával. Ezután egy
privát iskolában kísértem 5 és 10 év közötti gyerekeket az iskolai évek
hétköznapjain át, mellette ezt a fajta reformpedagógiát tanultam.

- 2016-ban született meg a Happy Mami Közösség, akkor kezdtem el
önfejlesztéssel és az anya gyermek kapcsolattal mélyebben foglalkozni.
Nagyon tetszett az a fajta reformpedagógia, amit a lányom bölcsődéje
képviselt, így amikor megnyitották a második intézményüket,
részmunkaidőben ott kezdtem el dolgozni, az 1-4 éves kor közötti
gyerekeket megfigyelni. Emellett 2017 óta tartok képzéseket és egyéni
konzultációkat, napi szinten blogolok-írok ugyanolyan szenvedéllyel,
ahogy elkezdtem 3 és fél éve.

2018 óta egyedül nevelem a lányomat, ez év októberében költöztünk
Budapestre, most már csak a két szenvedélyemnek, az írásnak és a
trénerkedésnek szentelem az időmet. No és persze élvezem a könyv
megjelenésével járó feladatokat, mint például ez az interjú. :)

Mikor döntötted el, hogy könyvbe foglalod a gondolataidat? Mi
vezérelt az írásnál?


- Először terápiás jelleggel kezdtem el írni. Ez mai napig megmaradt... Ha
valami öröm vagy épp nehézség ér, ki kell írnom vagy beszélnem magamból.
Egész kicsi korom óta vezettem naplót, ami a huszas éveimben aztán
elmaradt.
Jó volt újra elkezdeni, és lett egy közösség is, akikkel megoszthattam a
gondolataimat, érzéseimet.
Hamar kiderült, hogy másoknak is segítséget jelentenek az írásaim,
hiszen olyan dolgokat mondtam ki teljes sebezhetőségemet vállalva,
amelyek mindannyiunkat foglalkoztatnak. Nagyon hamar összeállt az első
21 téma egy teljes egésszé, s így született meg A kulcs.

Saját tapasztalataidat is belefoglaltad a könyvbe?

- Csak és kizárólag a saját tapasztalataimat foglaltam össze.
A kulcs lecsupaszítva ÉN vagyok. És azt gondolom, ezáltal minden nő is,
aki elolvassa.



Jól tudom, hogy ez az első könyved? Mi alapján döntöttél a Kalliopé Kiadó mellett?

Igen, A kulcs az első könyvem.
Németül a müncheni Literareon kiadó gondozásában jelent meg 2017-ben,
így volt már némi tapasztalatom a könyvkiadás terén. Idén már nagyjából
tudtam, hogy mik a számomra fontos szempontok a magyar kiadó
kiválasztásánál.
A Kalliopé Kiadó mellett Ling-Balogh Erna személye miatt döntöttem.
Számomra fontos, hogy akivel együtt dolgozom, szeresse és értse, amit
közvetíteni szeretnék a világnak, lássa annak az értékét, higgyen benne.
Ezt adja nekem a Kalliopé Kiadó, és nagy szeretettel ajánlom őket
azoknak az íróknak, akiknek fontos a személyes együttműködés.

Igazi mesebeli a borító, olyan megnyugtató érzést sugall. Mi
alapján választottad ezt fedlapnak?


Happy Mami figura Mészáros Mária érdeme, ő illusztrálta az egész
könyvet. Teljes mértékben rá bíztam a képi megjelenést, és nagyon jól
tettem. Fantasztikusat alkotott.
A borító színvilágát Zrínyi Lilla álmodta meg, szintén meglepetés volt
számomra.
Szeretek így dolgozni. Bízni azokban, akik véletlenszerűen belépnek az
életembe...

Hogyan építetted fel A kulcs szerkezetét? Készítettél vázlatot, vagy ami eszedbe jutott írtad egyből?

- A könyv 21 fejezetből áll. Alapvetően egy önismereti utazás, amin én
magam mentem át. Az egyes témákat egy-egy nap alatt írtam meg, majd egy
tengerparti nyaralás során állt össze tudatos egésszé.

Mi az elsődleges célod, kiknek ajánlanád elsősorban A kulcs
című könyved?


- Az elsődleges célom, hogy A kulcs eljusson azokhoz a nőkhöz és
férfiakhoz, akiknek épp ez a tapasztalat szükséges ahhoz, hogy
kiegyensúlyozottabbak és magabiztosabbak legyenek a gyermekeikkel és
persze az önmagukkal töltött idő alatt. Emellett ajánlom azoknak is,
akik még csak terveznek kisbabát, illetve azoknak, akik maguk is voltak
gyerekek, tehát mindenkinek. Hiszen segít rálátni a működésünkre és
annak megváltoztatására, ha épp változásra van szükség.


Várható a közeljövőben, hogy alkotsz, írsz még hasonló
témájú, önsegítő könyvet?


- Bizony...
A második könyvem jövőre jelenik meg, a harmadik és negyedik vázlata
pedig már itt a fejemben.
Nagyon fontos témákkal foglalkozom, amelyek hiánypótlóak, és nem csak
Magyarországon.
A felnövekvő generáció életminősége rajtunk, anyákon múlik. Azon, hogy
mi magunk minőségi életet élünk-e, vagy ragaszkodunk az eddig megszokott
mintáinkhoz, és folyamatosan igyekszünk megfelelni kimondott és
kimondatlan elvárásoknak. A világ arra vár, hogy megéljük a női
energiánkat és ebből ápoljuk a kapcsolatainkat.
Ehhez igyekszem nap mint nap hozzájárulni az írásaimmal, a könyveimmel
és a példámmal.
Ez pedig folyamatosan újabbnál újabb témákat ihlet meg.

Köszönöm szépen a válaszokat! 

Kalliopé Kiadó oldalán már megrendelhetitek a könyvet! :)

Nincsenek megjegyzések: