2019. november 5., kedd

Interjú Marilyn Miller írónővel

"A Marilyn Miller könyveket az élet írja, én csak asszisztálok."


Az írónő könyvei a NewLine Kiadó kínálatát bővítik, ékesítik. Tavaly három könyve jelent meg a szerzőnek, most októberben jelent meg a hatodik "gyermeke", jövőre pedig várhatóan szintén több történettel lepi meg az olvasóit. 

Köszönöm Marilyn Millernek az interjút!


Mi terelt az írói pályára?

- Az igazság az, hogy semmi. Nem gondoltam volna, hogy ezzel fogok foglalkozni, hogy egy napon az írás szó szerint a szenvedélyemmé válik. Az első könyvemmel elindult a pályafutásom, a Keserűen édessel, ami részben megtörtént eseményeken alapul. A saját életem főbb mérföldköveit, érzéseit, emlékeit tömörítettem bele. Ott még nem gondoltam, hogy lesz folytatás, de hála Istennek lett. Aminek nagyon örülök, hiszen úgy érzem az írással megtaláltam a helyem a világban.

Mi alapján választottál kiadót magadnak? Esetleg a kiadó választott téged?

- Az indulás nagyon nehéz volt. Én választottam magamnak kiadót. Igazából minden esetben én választottam a kiadót, akivel dolgozni szeretnék. Megvannak a saját elképzeléseim, amikből nem igazán szeretek engedni. Például tartalom, borító, marketing. A nehezebbik utat választottam, de nem bánom. Végigjárom.

Van írói példaképed, aki inspirál?

- Ha nagyon őszinte akarok lenni írói példaképem nincs. Viszont vannak olyan írók, akiknek elismerem a munkásságát, akiket nagyon szeretek. Van magyar és külföldi egyaránt.

Ha jól tudom hat könyvet tudhatsz eddig magadénak. A hatodik október 24-én látott napvilágot, A rabság gyönyöre címmel.

- Ez így van. Jelenleg hat megjelent könyvem van, és most októberben jött a hatodik. Az elmúlt egy évben nagyon termékeny voltam, ha lehet ezt mondani, három könyvet írtam meg. És ha a jövőbe tekintek, ez a szám csak gyarapodni fog, ugyanis a jövő évre három új könyv megjelenését tervezem.

Elöljáróban mit lehet tudni a könyvről, főszereplőről? A téma hasonló, mint az előző regényeidben. Itt is erősen jelen van az erőszak, erotika, az emberi sorsok és a barátság, mely igen értékes, főleg a mai világban.

- Ebben az egyben hasonló a többihez, de minden másban különbözik. Minden könyvemben szeretnék mást mutatni, mást kipróbálni, de a középpontban mindig az emberi kapcsolatok állnak. Illetve olyan történetek, sorsok, amik a való életben is előfordulnak. Azt mondhatom, amit rengeteg olvasóm érez a könyveimmel kapcsolatban, hogy a Marilyn Miller könyveket az élet írja, én csak asszisztálok.

Mi adta az ihletet a történet megírásához?

- Az élet. Minden könyvemet az élet írja. A rabság gyönyöre ugye emberkereskedelemmel foglalkozik. Sajnos erről gyakran hallunk, olvasunk. Ezért mindenképpen szerettem volna egy olyan témához nyúlni, amire egyrészt az emberek kíváncsiak, másrészt keveset tudunk róla. És érdekes dolog az is, ez itt egy kicsit kapcsolódik az előző kérdéshez is, az erőszak. Az embereket érdekli. Hiába durva, megbotránkoztató, mégis szélsőséges érzéseket vált ki az olvasókból. Mert miért olvasunk? Mit keresünk? Valami pluszt, amit az élet esetleg nem ad meg nekünk. Na nem az erőszakra gondolok, hanem a könyv egyéb részleteire. Egy férfira. Egy érzésre. Érzelmekre. Emberi sorsokra. Mert az ember kíváncsi. Jómagam is, ezért is szeretek mindig mást hozni.

Mennyire volt nehéz belebújni a szereplők bőrébe a karakter kialakítása során?

- Szerencsésnek mondhatom magam, mert ez számomra soha nem okoz problémát. Ezért van az, hogy teljesen bele tudom élni magam az adott karakter érzéseibe, élethelyzeteibe. Máshogy nem is tudnék írni csak, ha teljesen azonosulok velük. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Írás közben, ha olyan részt írok, akkor nevetek, ha szomorú részt, akkor sírok. Amíg írok egy adott könyvet, az életem róluk szól. Velük kelek, velük fekszem. 




Milyen a számodra megfelelő alkotóidő? Például hallgatsz ráhangolódó zenét írás közben vagy igényled a tökéletes csendet?

- Nincs olyan hogy megfelelő alkotóidő. Amikor csak lehetőségem nyílik, azonnal írok. Ez lehet éjszaka, hajnal, napközben, nem vagyok időfüggő ilyen téren. Viszont ha a zenét nézem, ami számomra nagyon fontos, és nagyon sokat hallgatom írás közben, akkor most az alkotó idő átkerült nappalra. De volt olyan időszak, amikor a kislányom megszületett, hogy éjjel és hajnalban írtam. Kisgyerekes anyukaként szó szerint akkor írok, amikor csak tudok.

A rabság gyönyöre igazi műfaji keveredés, krimi, romantika, erotika egyaránt megtalálható benne. Valódi ínyencség a "mindenevő" olvasóknak. Melyik műfaj áll hozzád közelebb?

- A romantika áll hozzám a legközelebb, mivel elég szentimentális embernek gondolom magam, de egyre inkább úgy érzem, hogy az már kevés egy könyv esetében, ha csak romantikus. Ha magamból indulok ki, jómagam is az olyan könyveket szeretem, amikben van műfaji keveredés. Legyen pörgős, izgalmas, fordulatokban gazdag, erotikus. Nem határolódom el semmitől, mindig azt írom, és azt is fogom írni, ami bennem van, ami kikívánkozik.

Mi a kedvenc könyved és mikor van időd olvasni?

- Olvasás esetemben szigorúan éjszaka. Alvásidőből áldozok be, hogy egy kicsit hódoljak ennek a szenvedélyemnek is. Kedvenc könyv. Nehéz kérdés, mert nagyon sok van. A férfi trilógia nagy kedvenc, imádom a Papírhattyút, valamint A sötét páros trilógiát. De hogy magyart is említsek, Ella Steel. Ő nekem ír. A hajsza sorozatot imádom tőle.

És végül várható majd folytatás A rabság gyönyöre történetedhez?
- Nem tervezek folytatást. Úgy érzem, hogy ebben a történetben illetve ebben a párosban nincs több. Bár volt már egy ilyen kijelentésem A vezér című könyvem után. De az teljesen más téma, és más műfaj. Szóval talán annyi, hogy meglátom, mennyire kattan az agyam, illetve mennyire szeretik az Olvasóim az adott könyvet. Jelen esetben A rabság gyönyörét.


Az írónő könyveit az alábbi linken szerezhetitek be kedvező áron: Newline Kiadó

Marilyn Miller szerzői oldalát pedig ITT találjátok!

Nincsenek megjegyzések: