2018. november 18., vasárnap

Dan Brown: Eredet

Idén talán ezt  a könyvet vártam a legjobban, hogy elolvashassam. Robert Langdon eseteit már A da-Vinci kód óta követem. Így nem volt kérdés, hogy ezt is be kell szereznem. Amint a kezembe került csak úgy faltam az oldalakat.

Ebben a történetben szintén várakozásaimon felül teljesített az író. Annyira belemerültem az olvasásba, volt, hogy enni is elfelejtettem közben.. Olvasás közben vissza köszöntek a korábbi Robert Langdon-os  események, így annak viszonylatában olvashattam az új megoldásra váró rejtélyt. Az a legjobb ebben a könyvben és Dan Brown többi írásában, hogy akár a valóságba is beilleszthető, e világi történet, nem kerül át a fantázia birodalmába az olvasó, míg kezében tartja a könyvet.

Boldogan és hatalmas kíváncsisággal követtem végig Langdon professzort a kalandokban, bonyodalmakban. Izgalmas volt látni, ahogy lépésről-lépésre közelebb kerül a megoldáshoz. Maga a történet folyása, változása megmozgatta a fogaskerekeket a fejemben. Bonyodalmakból és akadályokból nem volt hiány, amiket megoldani sem volt egyszerű. Persze Robert Langdon nem az lenne, aki, ha nem tudna megfelelni a kihívásoknak.

Langdonnak ezúttal is egy női segítőt szánt az író, aki végig mellette volt, együtt verekedték át magukat az újabb és újabb megpróbáltatásokon. Majd a végkifejletet egy óriási csavarral hozta az olvasó tudtára a szerző. Egészen addig izgulhattam, hogy ki/kik felelősek a tudós haláláért és kik játszottak benne közvetlen, közvetett szerepet. Az utolsó oldalakon megjelenő csavar ebben a könyvben még erőteljesebben jelenik meg, szinte fejbe vágja az olvasót. A könyv befejezése után is még sokáig emésztgettem a végkimenetelt.
Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti a szépen kimunkált, fordulatokkal teli és gondolkodásra késztető krimiket, thrillereket.


https://moly.hu/konyvek/dan-brown-eredet

Nincsenek megjegyzések: