2018. november 19., hétfő

Charlie Lovett: Első benyomások

Jane Austen-t nagyon szeretem, a Büszkeség és balítélet igazi példaértékű írás tőle. Elizabeth Bennett és Mark Darcy története nagy hatást tett rám. A megismerkedésük, majd a kapcsolatuk kibontakozása, mikor kiderült félreismerték egymást.

Erre az alapsztori épít  Charlie Lovett szerző is az Első benyomások című könyvében. A főszereplők itt is félreismerik egymást, a lány sokáig kerüli is a fiatalembert, mert azt hiszi róla, hogy csak a bohém életvitel érdekli.

A cím duplán is értelmet nyer a történet során. Utal Jane Austen Első benyomások című könyvére és a két fiatal első benyomására egymás iránt. A cím párhuzamot állít a történet eredetével kapcsolatban, mivel az Első benyomások a Büszkeség és Balítélet eredettörténete.

A borító a címhez hasonlóan párhuzamot von Jane Austen és Sophie Collingwood, vagyis a múlt és a jelen között. Mind hangulatban, mind ábrázolásban visszaadja a történet lényegi mondanivalóját.

Látszik a műről, hogy a szerző alaposan utánajárt a történéseknek, így sokkal életszagúbb könyvet kaptam. Az irodalom és a romantika tökéletes keveréke lett ez a könyv.
A főszereplő lány, Sophie személyében magamra ismertem, mindketten hatalmas könyvfalók vagyunk, az irodalom éltet minket és hadilábon állunk a férfiakkal, nehezen nyílunk meg idegenek előtt. A sok hasonlóság miatt bele tudtam bújni a bőrébe, mintha én is ott lennék a történelem újrateremtésében.

Ezt a romantikával fűszerezett rejtélyes irodalomközpontú regényt ajánlom minden Austen rajongónak, igazi csemege! :)


https://moly.hu/konyvek/charlie-lovett-elso-benyomasok

Nincsenek megjegyzések: