2018. április 17., kedd

Philip Pullman: A por könyve

Hosszabb kihagyás után Philip Pullman könyvei hozták meg újra kedvemet az olvasáshoz. Ez még általános iskolában történt. Azóta izgatottan vártam és reménykedtem benne, hogy az író ismét kiad valami csodát a kezei közül.

Ez a csoda tavaly meg is érkezett az újonnan megjelent A por című könyve képében. Alig vártam, hogy a kezemben tarthassam az újabb Pullman történetet, amire szerencsére sokat nem is kellett várnom, amint beérkezett mentem is érte a kedvenc könyvtáramba.

Borító: Már első ránézésre szerelem volt. Reméltem, hogy a beltartalom is ennyire elnyeri majd a tetszésemet, mint a borítója. Ez a nyugalmat árasztó fedlap, sejtelmes, sötét hullámokkal keltette fel még jobban az érdeklődésemet a történet iránt.

Szereplők: A főszereplő, Malcolm karakterét szerettem meg nagyon. Azonosulni tudtam a kalandvágyával, érdeklődő szemléletével. Egyedül a merészsége áll távol tőlem, de emiatt meg felnéztem rá. Korrektnek találtam, ahogy a helyzeteket kezelte és ahogy az akadályokat lépte át. Kifejezetten tetszett a kreativitása, hősiessége, bölcsessége, ahogy a dolgokhoz állt.

Egy egyszerű szállal indul a történet. Abban az eseten, hogyha eltekintünk a daimonok felett, akkor akár egy történelmi regényt is kaphatnánk. Aztán persze hamar kiderül, hogy sokkal többről van itt szó, mint egy fogadóról, ahová érdekes vendégek érkeznek.
Maga a cselekmény jól felépített, szépen kidolgozott szálak összessége. Már nagyon várom a folytatást, vajon miként folytatódik a kicsi Lyra és védelmezői története. :)


Kedvenc idézetem:

" A világ őrültebb és több is, mint hisszük,
Megrögzötten sokarcú…"

https://moly.hu/konyvek/philip-pullman-la-belle-sauvage

Nincsenek megjegyzések: