2017. szeptember 6., szerda

Penelope Ward: Legdrágább mostohabátyám

Újabb könyv, amire szeptemberben került sor. Már több helyen olvastam, láttam, hogy mások milyen jó véleménnyel vannak róla, sokan olvassák, így eljött az ideje, hogy én is a kezembe vegyem.
Rubin pöttyös könyvben még nem csalódtam, így nagy bizakodva álltam neki ennek a történetnek is. A borító már elsőre levett a lábamról, ha tehettem volna egyszerre néztem volna a borítót és olvastam volna a könyvet.


A történet elején úgy tűnt, hogy egy egyszerű családi perpatvar tárul elém, kicsit megspékelve, de ahogy olvastam tovább, - szinte ittam a sorokat - rájöttem, hogy sokkal több van mögötte, mint, amit elsőre mutat. Elec az elején undok, kötözködik a mostohahúgával, zavarba hozza, majd féltékeny lesz, ha más fiúkkal látja a lányt. Na persze Greta sem maradt közömbös a fiú iránt...
Ez furcsa lehet első olvasásra, hisz szinte "testvérek", de a történet későbbi részeiben mindenre fény derül. Megtudjuk, hogy Elec miért viselkedett olyan bunkón a lánnyal, majd kiderül, hogy ki is ő valójában, mi a története, ami kihat az egész életére.
Amikor Elec visszament az anyjához, otthagyva Greta-t az éjszaka után, úgy tűnt, hogy vége mindennek, ennyi volt. Ám az írónő megmutatta a hét évvel későbbi helyzetet, ami szintén érdekes és kényes szituációkhoz vezetett. Greta szingliként, míg Elec a barátnője társaságában találkozott újra a lánnyal. Mindkettejüknek nehéz pillanat volt a találkozás, amire a múlt rávetette árnyékát. Végül Greta és Elec csak egymásra találtak, belátták, hogy nem tudnak élni a másik nélkül.

A legnagyobb karakterváltozáson Elec ment át, aki felelősségteljesebb és bölcsebb lett. Törekedett a jobb, boldogabb életre, ami neki gyerekként nem adatott meg. Ezért is szerette volna minél boldogabbá tenni a családját, bebizonyítva, hogy az alma messze esett a fájától.
Ajánlom mindenkinek, aki hisz a reményben és bírja az érzelmi hullámvasutat! :)

https://moly.hu/konyvek/penelope-ward-stepbrother-dearest-legdragabb-mostohabatyam

Nincsenek megjegyzések: