2017. szeptember 13., szerda

Deirdre Riordan Hall: Sugar

Magamtól valószínű, hogy nem találtam volna rá erre a könyvre, nem olvastam volna el. Nagyon örülök, hogy mégis a kezembe került és belemerülhettem Sugar történetébe.


A sztori tele van érzelmekkel, fordulatokkal. Volt, hogy dühös lettem rá és volt, amikor magamhoz öleltem volna. Az írónő nagyon jól megragadta, hogy a főszereplő túlsúlyos lány miért menekül az evésbe, ha valamilyen hatás éri. Nagyon tetszett Sugar azaz Mercy küzdeni akarása, hogy jobbá tegye az életét, amit az anyja és egyik bátyja (Görény) rendesen megkeserít. Ugyan hosszú időnek és egy segítő, szerető társnak kellett jönnie, hogy Sugar rájöjjön milyen különleges lány valójában.
Hihetetlen gyorsan váltakoztak a történetben az érzelmek, így tartani kellett a tempót. Az egyik pillanatban még csak ismerkedtem a főszereplővel, a másikban már magamhoz akartam ölelni és üvölteni az őt támadókkal. Segíteni akartam Sugar-nak mindenáron, hogy kiszabaduljon a családi ház börtönéből, amit az anyja épített fel számára és a bátyja tett elviselhetetlenebbé.
Összességében nagyon megszerettem ezt a könyvet, jó döntés volt elolvasni. Ajánlom mindenkinek, ami maga is hasonló problémával küzd, mint a főszereplő vagy van olyan ismerőse, aki ebben a cipőben jár. Emellett ajánlom mindazoknak, akiket érdekel egy balsorsú lány története, aki kis segítséggel megváltoztatja, jobbá teszi az életét és önbizalmat is szerez.

Kedvenc idézeteim a könyvből:

"A féléves vizsgákra készüléstől felbolydul az iskola. Na, nem mintha bárki - akár tanár, akár diák - tényleg izgatná magát miattuk. Év elején mindig fogadásokat szoktam kötni magammal, hogy vajon kik jutnak el az érettségiig: egy maréknyian kimaradnak, néhányan teherbe esnek, mások elköltöznek. a felbolydulás igazi oka az, hogy muszáj levizsgázniuk."

"Ahogy közeledünk a suli bejárata felé, Even leveszi a karját a vállamról, hogy kinyissa nekem az ajtót, majd ismét közel húz magához. Olyan érzésem van, mintha mi lennénk Edward és Bella, amikor a parkolóban egy párként parádéztak."

"Szerintem nem a kövérségem határozza meg, ki vagyok. A zsírréteg rejti el az igazi énemet a külvilág és magam elől is."

"Talán nem ismerem Event olyan régóta, mint ti néhányan, de ő jobban ismert engem, mint ti valaha is. Űrt hagyott maga után az életemben és a szívemben. Ő volt a legkedvesebb ember, akit valaha ismertem. Olyan volt, mint egy tükör: megmutatta az előnyös tulajdonságaimat, amiket én magam nem láttam, és biztos vagyok benne, hogy ti sem. Sosem szűkölködött nagylelkűségével sem szavakban, sem gesztusokban."

"Even felnevet, melegen, mint a sirályok rikoltása és a motor dübörgése. Olyan, mint a napfény és a lábujjamat nyaldosó víz."

https://moly.hu/konyvek/deirdre-riordan-hall-sugar


Nincsenek megjegyzések: