2023. szeptember 10., vasárnap

Ludányi Bettina: Mennem kell

Ludányi Bettina írónő az Álomgyár Kiadó szerzője, akinek a krimi a fő zsánere, irányvonala, melyen alkot. A Mennem kell című regénye először 2018-ban látott napvilágot, majd 2020-ban újra kiadták. 

"Fejbe vág a valóság. Döntést önmagamért. Nem is tudom, mikor tettem meg utoljára valamit azért a nőért, aki visszanéz rám a tükörből. Neki kellene a legfontosabbnak lennie, mégsem törődtem vele már jó ideje. Most azonban megteszem."

A történet kiindulópontját szépen összefoglalja ez a fenti idézet. A főszereplő, Bella döntéshelyzetbe került. Pihenni, kikapcsolódni, feltöltődni utazott el a munka elől, s otthonról. Majd váratlanul egy bűnszövetkezet kellős közepén találta magát. 


Zseniális ez a regény! A történet teljesen magába szippantott. Alig akartam letenni a könyvet, csak úgy faltam a sorokat. Az írónő az első néhány oldallal felkeltette az érdeklődésem, ami egy pillanatig sem lankadt le. Szintén 27 éves vagyok, ahogy a főszereplő is és újságírás az eredeti végzettségem nekem is. Emiatt plusz kötődés, kapcsolat alakult ki a történettel.
A krimi az egyik kedvenc műfajom, aminek ez a könyv tökéletesen eleget tett. A szexi rosszfiú igazából jó, csak rossz családba született. Ez a kettősség, hogy másnak tűnik, mint ami/aki végig feszültséget, izgalmat kelt a cselekményben. Kiszámíthatatlan az egész sztori, tetszett,hogy nem lehetett előre tudni, sejteni, hogy mi fog történni. Egyedül az elején gondoltam, hogy nem csak pihenni fog Bella, a főszereplőnő, hanem lesz itt akció is. Szokták mondani, hogy kutyából nem lesz szalonna, így oknyomozó, bűnügyi újságíróból sem lesz kizárólag civil szereplő.
Tetszett a nyomozás, az izzás a főszereplők között, a sok titokzatosság, rejtély.
"Ahogy mondani szokták, az élet megdob egy kaviccsal, ha fel akarja hívni valamire a figyelmedet. Ha nem reagálsz, megdob egy kővel. Ha arra sem, akkor hozzád vág egy sziklát. Ha még ezt sem veszed észre, akkor jön a hegy. Amelyik a legjobban fáj, annál fogsz cselekedni. Van, aki már a kavicsnál is észhez tér, van, aki a hegynél sem."
Első könyvem az írónőtől, de nem az utolsó. Nagyon megszerettem a stílusát, történetvezetését, ami még több könyvet kíván, hogy olvassak tőle. 

Éljenek a magyar szerzők! 

Köszönöm Ludányi Bettina írónőnek,hogy megismertetett a művel, stílusával. :)

Nincsenek megjegyzések: