2023. június 13., kedd

Lutter Imre: Ha szeretsz

Ismert emberek ismeretlen történetei versekkel

A versek, a költészet már általános iskolás korom óta közel áll hozzám. Majd Ady Endre személyében hamar kedvencet avattam. Később közel éreztem magamhoz még Radnóti Miklós, Petőfi Sándor, Weöres Sándor költészetét, stílusát. Középiskolás koromban pedig már magam is faragtam a rímeket boldog-boldogtalan örömére. 

Lutter Imrét anno a YouTube-on fedeztem fel, amikor vers feldolgozásokat hallgattam, olyan szavalatokat kerestem klasszikus versek témakörében, ahol visszaadják a vers hangulatát, érzésvilágát. Többek között Latinovits Zoltán mellett Lutter Imre versmondó, előadóművész, drámapedagógus, újságíró személyében meg is találtam. 



Irodalomrajongóként most egy csodaszép, kívül-belül értékes kötetet kaptunk. Már a borító, s a cím is felkeltette a kíváncsiságomat a tartalom iránt.
Ajándéknak is tökéletes, de szépen mutat a könyvespolcon is, elolvasni pedig felemelő.
Számomra a vers maga az élet, gondolataink, érzéseink kivetülése. Külön öröm volt számomra,hogy sok ismert, általam is kedvelt emberrel, közszereplővel kerülhetek közelebbi ismeretségbe Lutter Imre beszélgetései alapján. Találó, hogy a megszólított beszélgetőpartnerek saját, kedvenc, számukra fontos versüket is olvashattam ebben a kötetben. Lenyűgöző történetek, különleges értékek, példaképek tárulnak elém a könyv lapjairól. Aki szereti az irodalmat, verseket, annak kellemes olvasmány lehet. Nekem kedvencem lett.

Bátran ajánlom minden verskedvelőnek, mindazoknak, akik szeretik az igényes, mély mondanivalójú történeteket. 

Nincsenek megjegyzések: