2023. január 24., kedd

Vágyi Petra: Sémáink fogságában

Hogyan lépjünk ki az ismétlődő forgatókönyvekből?

Kulcslyuk Kiadó könyveiben még sosem csalódtam, így bátran, nagy elánnal vetettem bele magam Vágyi Petra Sémáink fogságában című kötetébe.

A könyvet még a pszichológia oktatóm, dr. Béres Judit ajánlotta az egyetemen sok más szuper pszichológiai, önismereti könyv mellett.

Majd rákerestem a könyvre, elolvastam az értékeléséket, ajánlásokat róla, s meggyőződtem, hogy nekem is el kell olvasnám. Már csak a téma miatt érdemes volt a kezembe venni, rengeteget tanultam belőle, számtalan ismerettel ellátott a sémák kapcsán. Már tisztábban látom a saját sémáimat is, hogy miért alakultak ki és adott helyzetben, miért, minek a hatására jönnek elő.

"Motiváció építése a változáshoz vezető úton:
Mennyire akarom? Mennyire állok készen rá? Mire lenne ehhez még szükségem? Mi változna meg az életemben, ha ez a változás bekövetkezne? Kire hatna még ez a változásom?"

"Ha megtanuljuk a sebzett gyermek módunkat kielégíteni, és úgy szeretgetni, ahogyan szüksége van rá, a dühös gyerek módunkat meghallgatni, az impulzívnak biztonságos és rugalmas korlátokat szabni, akkor a belső gyermek boldog lesz."

Vágyi Petra könyve alaposan körüljárja a séma, sématerápia és sémiakémia témakörét. Ezt a kötetet még a pszichológia oktatóm ajánlotta, majd utána néztem és felkeltette az érdeklődésem. Ez nem is meglepő,hiszen minden érdekel, ami önismeret, ami által jobban megismerhetem,megtudhatom,mit miért teszek, bizonyos szituációkban miért úgy viselkedek, ahogyan. A kötet végén ráadásul 5 munkalap is található, azoknak,akik jobban el akarnak merülni önmaguk elemzésében.
Jól felépített ismeretterjesztő kötetet kaptam, aminek tartalmát jól elraktározom magamban. Az biztos,hogy legalább egyszer fellapozom még ezt a könyvet.
A szerző és a könyvben található információk segítségével könnyebben beazonosíthatjuk a saját sémánkat, sémáinkat, majd teljes önismerettel, szembenézéssel változtathatunk, alakíthatunk rajta pozitív irányban. A gyermeki módunkat a felnőtt módunkkal tudjuk vigasztalni, jó irányba terelni.

Fogságba ejt a sémád, folyton ugyanaz a forgatókönyv játszódik le az életedben, mintha mindig ugyanabba a folyóba lépnél?
Olvasd el a könyvet, hatalmas támpontot, kiindulást ad ennek megfékezésére! :) Természetesen szakember felkeresésével, bevonásával a leghatékonyabb.

Nincsenek megjegyzések: