2022. január 27., csütörtök

Jakobovits Kitti: Irodalomterápia

 A könyvespolcod pszichológusszemmel


Mindig is érdekelt, hogyan és miképpen tud hatni ránk egy-egy olvasmány, hogyan tud segíteni egy adott helyzetben. 

Többek között erre ad választ a szakértő és az irodalomterápia különböző válfajaira, területeire enged betekintést. 

"Az eredményekből az látszik, hogy az olvasó emberek nemhogy nem gyengébbek a társas interakciókban, hanem egyenesen jobb társas készségekkel is rendelkezhetnek, mint kevesebbet olvasó társaik."


"Mintha az olvasással gyakorolnánk a való életre és az ott ránk váró szociális interakciókra."
"Az olvasott művek hosszú távon is kifejthetik hatásukat, megelőlegezhetnek sikeres megküzdési stratégiákat, és könnyebbé tehetik egy-egy nehéz időszak átvészelését."
Sok érdekességet, újdonságot olvastam Jakobovits Kitti könyvében. A szerző, szakember szépen körüljárja az irodalomterápia mibenlétét, alapjait. Megismerhettem, egy-egy szöveg hogyan tud segíteni bizonyos élethelyzetben, hányféleképpen lehet értelmezni azt. Betekintést nyerhettem irodalomterápiás szituációba feladatba, annak feldolgozásába, melyet elgondolkodtató, érdekes volt megismerni, górcső alá venni.Várom, vajon milyen lesz Kitti új könyve. Legalábbis remélem,hogy a közeljövőben megörvendeztet minket még néhány információmorzsával a témával kapcsolatban.

Az utóbbi időben, amikor kiolvastam egy könyvet, elmerengtem, vajon mit tett hozzám, milyen többlettel lettem gazdagabb általa. Előfordul, hogy egy-egy témát másképp közelítek meg korábbi olvasmányélmény hatására vagy éppen szélesebb lesz a rálátásom dolgokra, stb.

Nincsenek megjegyzések: