2021. augusztus 14., szombat

Wéber Anikó: Cseresznyeliget titka

A Pagony Kiadóról már korábban hallottam, hogy a gyerekek, kiskamaszok körében nagy népszerűségnek örvend. Ráadásul az Abszolút Könyvek sorozat igazi best of. Izgalom, kaland, rejtély, minden egy helyen. 

Wéber Anikó írónővel pedig volt szerencsém találkozni is, amikor néhány éve Tapolcán járt a Wass Albert Könytár és Múzeumban, ahol feledhetetlen perceket okozott a gyerekeknek. 

Az utóbbi időben immár kötelező/ajánlott olvasmány címkét is viselnek könyvei, ami hozzájárult ahhoz, hogy végre én is olvassak az írónőtől. 

"Titkok mindig mindenütt vannak. Csak az a kérdés, észrevesszük-e őket..."

A könyvnek már a borítója is magára vonta a tekintetem. Az álmodozó, kalandokat kergető lány a borítón nem más, mit a főszereplő Kitti. A kiskamasz lányt édesanyja a nagynénjéhez és annak családjához küldi nyaralni, ami elsőre rém unalmasnak ígérkezik. Kitti eleinte el sem tudta képzelni, hogy bármi izgalmas is történhet vele a nyáron, mígnem egy igazi rejtély kellős közepén nem találta magát. Ráadásul igaz barátokat szerzett, akikkel kalandok sorozatába vetették magukat. Elrabolt kincsek, boszorkány históriák színesítették a szürke hétköznapokat, melyek valódi fejtörést okoztak főhősünknek. Kitti mindenáron hinni akart a titkokban, megfejteni azokat, utánajárni a dolgoknak. Ám Kitti elé akadályokat gördítettek, sokszor nem az volt a bűnös, aki gyanúsnak látszott, hanem épp ellenkezőleg.

Cseresznyeligeten Kitti végre barátokra lelt, kalandos nyárban lehetett része, amilyenről mindig is álmodozott. Ugyan nem indult valami bíztatóan a nyári szünet, a végére igazi élményekkel gazdagodott Kitti. 

Könnyen beleképzeltem magam Kitti szerepébe, hiszen én is szeretem a kalandos történeteket, rejtélyes helyzeteket. Wéber Anikó úgy ír Kittiről, mintha bármelyikőnk lehetne, aki kalandos nyaraláson vesz részt.

Tetszett a történetvezetés, az egyszerű, de nagyszerű cselekmény, a bonyodalom fokozatos kibontakozása. 

Összességében egy kellemes nyári olvasmányt kaptam, ami kalandra hívott, ismét kíváncsi, érdeklődő gyermek lehettem, míg olvastam a történetet. 

Nincsenek megjegyzések: