2020. december 16., szerda

José Rodrigues dos Santos: Salamon kulcsa

A könyv Az isteni formula folytatása, a Tomás Noronha sorozat hetedik része. 

Kíváncsi voltam, hogyan halad tovább Tomás Noronha professzor története, így hát izgatottan vettem kézbe a művet. Nem csalódtam. A szerző most is érdekfeszítő témákat boncolgat. A halálközeli élményektől, a mindenség elméletén át a kétrés-kísérletig, betekintést nyújt a fizika varázslatos világába.
A bravúros cselekmény magával sodort, nem tudtam letenni a könyvet. A főszereplő végre megtalálja a boldogságot? Vagy mindent elveszít - az életét is beleértve?
J. R. dos Santos több országba kalauzolja el az olvasót. A pontos, részletgazdag helyszínleírások alapos kutatómunkáról tanúskodnak. 

"Mindenki, aki ennek az írónak a történeteit olvassa, ugyancsak regényalak, még ha erről nincs is tudomása. A világmindenség, amely magában foglalja az írót és minden egyes olvasóját, azért képzeli el és ruházza fel őket élettel, mert tudatos, és a tudat teremti meg a valóságot."
A történet során fény derül egy gyilkosságra, s a világegyetem működésének újabb elméletére.

Az író egyedülálló elméleti tudásával kilépett Dan Brown árnyékából, és egy szédületes krimi sorozatot hozott létre. Kötelező olvasmány a Santos-rajongók és a krimit kedvelők számára, de ajánlanám azoknak is, akik tudományos ismereteiket bővítenék.

A szerző utószavában egy Buddha idézettel búcsúzik az olvasóktól:
"A világ csak álom, és kincsei káprázatok, a dolgok nem valóságosak, olyanok, mint egy meleg köd."

Nincsenek megjegyzések: