2020. szeptember 25., péntek

Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi 1. - Kezdetek

 Bármilyen meglepő is egészen eddig számomra kimaradt a híres-nevezetes SZJG sorozat olvasása... 

Ám sokan ajánlották, dicsérték, rágták a fülem, hogy mindegy mennyi idős vagyok, ezt el kell olvasnom, annyira zseniális az egész sztori, eszméletlen jó karakterekkel. Ennek eleget téve múlt héten bementem a könyvtárba, azzal az elhatározással, hogy megismerkedem a Szent Johanna Gimi rabulejtő világával. 


Leiner Laura nem véletlenül tartozik a népszerű magyar szerzők közé, ezt most már én is határozottan állíthatom. A sorozat az életet tükrözi vissza, de közben mégsem egészen, hisz több a való élet másolatánál. Tele van humorral, esendőséggel, kamaszkori botlásokkal, szerelemmel, hülyüléssel. Ráadásul sok-sok élethelyzet, mint a költözés, új iskola, új társak, barátok, új környezet is jelen van a könyvben, amivel az életben is sokszor szembetaláljuk magunkat. 

Jó volt újra beleélni magam a gimis hétköznapokba, a tanulás, röpdogák izgalmába vagy amikor összefog az osztály egy csínytevésnél és senki nem árulja el, ki a felbújtó, az igazi "tettes". A karakterkidolgozásért plusz pont az írónőnek! Nagyon szeretek olvasni, így csupa öröm volt számomra, hogy nem csak a főszereplő lány, de az egyik fiú osztálytársa is hatalmas könyvmoly, sőt intelligens könyvmoly. A gimiben érdekes, izgalmas programok, szakkörök vannak, amelyek engem is érdekelnének, főleg az újságírás, így nagy mosollyal az arcomon olvastam azokat a részeket.

A kilencedik osztály mindig nehéz, már amiatt is, hogy ismét új arcokat kell megszokni, új suli, új tanárok. Ám itt ez mégis olyan könnyednek, természetesnek tűnt, az ellenségeskedő Kinga ellenére is. A többiek lazák, de jó arcok. Leginkább Reni és Neményi keverékeként tudnám elképzelni magam, ugyan nem voltam kitűnő tanuló, ám Renihez hasonlóan sokszor tőlem kérték el a leckét, stb. Na és persze Cortez. Úgy gondolom, mindekinek -nekem is- van, volt gimiben egy Corteze, ha már csak képzeletben is. Izgalmas volt figyelemmel kísérni az első szerelem elsöprő erejét, legalábbis Reni részéről, de a következő részekben már alig várom, hogy Cortez lépjen valamit az ügyben. :) Virág és Neményi igazi klassz barátok, akik ott vannak, amikor kell, támogatnak, segítenek vagy épp az orrod alá dörgölik a fájó igazságot, önnön véleményüket vagy pedig áradoznak a hobbijukról, amit szeretnének, ha neked is egyezne az övékkel. 

Ehhez az alapsztorihoz társulnak Reni kamasz szakkönyveket bújó, mindennel tisztában levő (legalábbis ezt hiszik) szülei, egy aranyos kiskuyta, Pete Wentz, gördeszka, lovaglás és a sims nevű játék, ami számomra nem mond semmit, így ez utóbbi nagy talányt jelent nekem. 

Összességében teljesen elégedett vagyok a könyvvel. Amellett, hogy szórakoztató a sztori, sok klassz zenét, egy-egy filmet, könyvet ismerhettem meg általa, melyekről eddig nem vagy kevésbé hallottam. Egyszóval.. második rész ide vele! 

Nincsenek megjegyzések: