2020. július 2., csütörtök

Szerb Antal: Utas és holdvilág

Szerb Antal klasszikusa már azóta foglalkoztat, hogy 2015-ben az egyetemen így ismertem meg egyik szaktársamat, hogy az Utas és holdvilágot olvasta. Azóta foglalkoztatott a könyv, motoszkált bennem a gondolat, vajon mit tudhat, amitől ennyire népszerű? 
Ráadásul Szabados Áginak ez a kedvenc könyve, ami szintén sokat nyomott a latba, hogy kézbe vegyem. 
"Ne akarjon újra fiatal lenni, Isten adja a férfikort és az öregséget is."
"– […] Ettől ijedtem meg, önmagamtól, attól, hogy mi mindenre lennék én képes, hogy még mi minden történhetnék velem.
Elgondolkodtató könyv, gyönyörű tájleírással fűszerezve. Feleljünk meg az elvárásoknak vagy legyünk önmagunk minden megfelelési kényszer nélkül? Vajon megéri a múltban élni, a múlt emlékképeit kergetni vagy inkább a saját jelenünket kellene megélnünk? Ezeket és ehhez hasonló kérdéseket feszeget Szerb Antal szépirodalmi műve. Még kell, hogy ülepedjen bennem a fő mondanivalója, de legalább egyszer mindenképpen érdemes elolvasni.

Először valami másra, többre számítottam, talán arra, hogy jobban megszólít a történet. Ennek ellenére, hogy nem száz százalékosan kaptam azt, amire számítottam, sok fontos dolgot, életünkkel kapcsolatos kérdést feszeget a szerző, melyekre érdemes figyelni, párhuzamot vonni a saját életünk alakulása és Mihály döntései között. Például, hogy ne kergessük ifjúságunkat, hanem éljük meg a jelen pillanatot annal szépségével, lehetőségével együtt. 

Megismerkednél a népszerű Utas és holdvilággal? Rendeld meg új külsővel a Libri webáruházból! 

Nincsenek megjegyzések: