2020. február 5., szerda

Papp Csilla: Szerelem újraírva

Papp Csilláról egészen januárig nem is tudtam, hogy ír, milyen stílusban alkot. Majd év elején elkezdtem követni a Facebook oldalát és a moly.hu-n is bekövettem a szerzőt. A könyvei már csak leírás alapján is meglehetősen felkeltették az érdeklődésem, így várólistára is tettem őket. Aztán egyik nap jött a meglepetés, hogy az írónő oldalán hirdetett nyereményjátéknak én lettem a nyertese. Ennek eredményeképp Csilla elpostázta nekem a Szerelem újraírva című tavaly megjelent, legfrissebb könyvét.

Természetesen már aznap elkezdtem olvasni...


Még ki sem nyitottam a könyvet, már a szívembe zártam ezt a különleges borítót. Nagyon tetszik, hogy Budapest és London - a két fő helyszín - párhuzamban jelenik meg egymás mellett. Mindkét cselekményszál nagy jelentőséggel bír a történet szempontjából így számomra csillagos ötös a képi ábrázolás. 
"A legmerészebb forgatókönyvet mindig az élet írja."
A történet az útkeresés, szülő-gyerek kapcsolat, mozaikcsaládok és a szexuális zaklatás köré épül. Természetesen telis tele szerelemmel, romantikával, csalódással, újrakezdéssel. 

Maga a cselekmény profi módon van felépítve, szépen végig lehet követni az eseményeket, karakterfejlődéseket. Az írónő szinte minden második fejezetben tud valami újat mutatni, csavarni egyet a sztorin, ami lehetővé teszi, hogy még véletlenül se laposodjon el a történet. 

A középpontban egy rég elfeledett titok lappang, amely sokak életét megváltoztatja. Megjelenik itt is, hogy a sors mennyire kifürkészhetetlen, éppen ott bukkan fel és boronál össze embereket, ahol senki sem számít rá. 
"… ebben a felfoghatatlan méretű univerzumban, ahol mi csak apró csillagporok vagyunk, minden mindennel összefügg, akár tudunk róla, akár nem."
A főszereplő, mind szerető édesanya, mind a karrierista nő szerepében megállja a helyét, példamutató személyiség. Persze a történet elején ne éppen felhőtlen a viszonya a lányával, ám kisebb-nagyobb mosolyszünetek mindenhol vannak. Majd, ahogy kibontakoznak a szálak,- Rebeka lánya, Tara férjhez megy- kezd fény derülni a múltban gyökerező rejtélyre, ami szinte bombaként robban. Ám ráadásként újabb múltbeli titokra derül fény, ami szintén hatalmas döbbenetet okoz a szereplőknek és egyben összehoz egy családot, ahol a tagok mit sem tudtak róla, hogy rokonok. Romantikus történet lévén sorban megjelennek a jóképű, fess férfiak, ám Rebeka esetében egyáltalán nincs könnyű dolguk. Hiszen a nő a régi titok, seb miatt nem nyílik meg, nem köteleződik e, mivel szíve közel húsz éve ugyanazért a férfiért dobog. 

Összességében fantasztikus, eszelős, néhol megdöbbentő, fordulatos, enyhén pikáns, megható, szívszorító történetet kaptam. Csodálatos embereket ismerhettem meg általa, a karakterábrázolások 5 csillagosak, a cselekmény minden elképzelésemet felülmúlta. Sokkal többet kaptam a könyv, történet által, mint gondoltam. Ki kell emelnem, hogy a karakterek ábrázolása valami különleges módon lett megoldva. Mindegyik szereplő, aki egy kicsit is fontos, említésre méltó helyet töltött be a sztoriban pozitív, igazán emberi tulajdonságokkal rendelkező személy, akik könnyen szerethetőek. 
Lenyűgöző könyv, amelyet érdemes kézbe venni, s magunkba szívni a szerző szavait, gondolatait. A könyv olvasása során egy percig nem unatkoztam, pörgős, eseménydús fejezetek követték egymást, így amikor nem a könyvet bújtam akkor is azon gondolkoztam, vajon mikor, hogyan derül ki a mélyen eltemetett titok? Hogyan fonódik egybe a különböző szereplők élete? 

Kíváncsi vagy Rebeka és Tara történetére? Rendeld meg a könyvet kedvezménnyel az Álomgyár Kiadó-tól! 

Nincsenek megjegyzések: