2019. április 10., szerda

Szurovecz Kitti: A kisemmizett angyal

Mivel kedvenc írónőmről van szó, így nagy várakozás után szó szerint rávetettem magam a könyvre és csak úgy faltam a történetet. Magával ragadó írást kaptam, sodródtam az eseményekkel.

A könyv az Athenaeum Kiadó gondozásában jelent meg, mint Szurovecz Kitti 11. regénye. Ennek kapcsán tavaly, 2018-ban könyvbemutató turnéra indult. Legnagyobb örömömre a hévízi olvasótalálkozón én is találkozhattam kedvenc szerzőmmel, aki bemutatta az új könyvét és egy-egy szóban jellemezte az eddig megjelent írásait.


Egyszerre volt megmosolyogtató és szívszaggató is a történet. Olvasás közben akarva-akaratlanul beleképzeltem magam Panka és Mia helyzetébe, de azon voltam, hogy tudjak elvonatkoztatni a könyv és a saját valóságom között. Nagyon örülök, hogy elolvastam és remélem minél több ember, megfelelő személy, szakember kezébe kerüljön. Szeretném, ha ez a történet másoknak is felnyitná a szemét, mennyi el nem ismert borzalom, embertelen helyzet van ma is Magyarországon. Örömmel töltött el a könyv végén, hogy a két főszereplő ilyen szoros barátságba léptek egymással, majd egy igazán nemes célt tűztek ki maguk elé, hogy általános és középiskolákat járva prevenciós előadásokat tartanak a velük történt iszonyatról. Felhívták a figyelmet a megelőzésre és az elővigyázatosság kiemelkedő fontosságára. Igazi szívhez szóló tükör a valóság árnyékos oldaláról. 

Boldogan tudhatom magaménak ezt a tanulságos könyvet, amely egyben korrajz is. Az írónő megmutatja a könyv lapjain keresztül, hogy mennyire fontos a megfelelő szülő-gyerek kapcsolat. Emellett tökéletesen ábrázolja azt a helyzetet, amikor egy olyan emberben bízunk meg, akiben nem kellene. Pankát még a legjobb barátnője is óva intette a gyanús viselkedésű sráctól. Néha nem látunk a rózsaszín szemüvegtől, ami súlyos következményekkel járhat. Emiatt érdemes hallgatni a külső véleményre, jó tanácsra, mert legtöbb esetben segíteni akarnak, nem pedig ártani. 

Az írónő minden eddig megjelent könyvét hatalmas szívvel ajánlom, mert érdemes elolvasni, időt szánni rájuk. Többek leszünk általuk, kellemes kikapcsolódást nyújtanak és adnak valami plusz érzetet,ami azt hivatott bizonyítani, hogy ismét egy fontos téma elolvasásával lettünk gazdagabbak.

Nincsenek megjegyzések: