2020. augusztus 17., hétfő

Saul Austerlitz: A Jóbarátok-generáció

 Mi zajlott a színfalak mögött?

Amikor azt hallom, hogy Jóbarátok, akár így egybe, akár külön, rögtön a kultikus 90'-es évekbeli sorozat jut eszembe. Ugyan én akkor születtem - nagyjából -, amikor elindult a hat jó barát története, ennek ellenére a későbbiekben hatalmas kedvenc lett. A napokban a könyv olvasása közben nosztalgikus hangulatba kerültem, így a hétvégén el is kezdtem nézni a Jóbarátokat, amivel a hangulatom is kezdett feljebb kúszni a mosoly-skálán. 

"A Jóbarátok azt üzente a fiatalok közönségének, hogy a felnőttség olykor ugyan félelmetes, de ezt enyhíti a barátok jelenléte, mert így velük együtt nézhetünk szembe az akadályokkal. Ez nyilván irreális képzet volt, hiszen senki sem marad örökké a barátaival; ha az ember családot alapít, nem lóghat állandóan a régi haverokkal. A Jóbarátokban mégis volt egy vitathatatlan alapigazság: felismerte, hogy az amerikai fiatalok elengedhetetlenül fontos részének tartják a baráti körüket. Ahogy egyre később házasodnak, sok esetben meg már egyáltalán nem, úgy lett a barátság egyre inkább életforma – és nem csupán rövid közjáték – az életükben. (:..)
A Jóbarátok tehát egyszerre realitás és fantázia."

Úgy gondolom, hogy ez a kissé terjedelmes idézet szépen összefoglalja a Friends igazi, lényegi mondanivalóját, üzenetét. Ez az, ami miatt érdemes nézni a sorozatot, erőt lehet meríteni belőle.  

Valahogy a sorozat bohémságából többet szerettem volna kapni, emiatt lett a négy csillagos értékelés. Érdekes volt bepillantani a kulisszák mögé, olvasni, hogyan zajlott a szereplőválogatás, a színfalak mögötti kemény írói munka, az öltöztetés, a humoros, vicces beszólások születése. A szerző bebizonyítja, hogy valóban a kiválasztott hat színész volt a legjobb választás a karakterekre. Összességében érdemes volt elolvasni, sokat megtudtam a sorozat elő-, és utóéletéről, arról, hogyan kelt önálló életre a Friends. Kis hiányérzet maradt, de tetszett, amit kaptam.

Nincsenek megjegyzések: