2019. augusztus 9., péntek

Raphaelle Giordano: A második életed akkor kezdődik, amikor megtudod, hogy csak egy van

"Van, aki az iszapot nézi a tó fenekén, van, aki a lótuszvirágot a felszínén. Döntés kérdése."

Ezt a könyvet még édesanyám kapta születésnapjára. Az ő véleménye, ajánlása miatt olvastam el a napokban én is. Teljesen más kaptam a könyvtől, mint amire számítottam. Szerencsére pozitív értelemben csalódtam, hiszen sokkal érdekesebb történetet kaptam, mint reméltem. 

Érdemes szót ejteni a könyv borítójáról is, ami magára vonzza a tekintetet. Szinte utánad kiállt, hogy nyiss ki, olvass el! Igazi szemet gyönyörködtető külső, ami önsegítő, jó tanácsokkal teli belsőt rejt.



In medias res kezdéssel magába szippantott a történet, kíváncsi lettem a főszereplőnő életére, majd arra, hogyan oldja meg problémáit.
"Az altruizmus, a szeretet, a gyengédség és az együttérzés gyakorlásával csökken a gyűlölet, a vágy vagy a gőg."
Első ránézésre ez is csak egy a tucatkönyvek közül, ám ahogy belemélyedünk a sztoriba, rájövünk, hogy sokkal több annál. Önsegítő könyv a javából. Hogy ki az a rutinológus és mivel foglalkozik? Mint kiderült, valójában nem létezik ilyen foglalkozás, ám mégis nagyon sokat lehet vele segíteni a másik emberen, ha engedi. A "rutinológus szakembert" nagy emberek bölcs mondásai, kreatív önsegítő, öngyógyító feladatok segítenek, hogy ezek átadásával jobbá tegyék egy embertársuk életét. A minták, feladatok alapján mi is kipróbálhatnánk magunkat. 
Egy-egy egyszerű, de jótékony példa a könyvből:
  •  naponta a tükör előtt hangosan dicsérd magad pozitív tulajdonságaid kimondásával
  • gyakorold az önfeledt mosolygást a tükör előtt
  • írd fel, mik a közel, s távoli céljaid és hogyan akarod elérni őket
  • írd fel egy papírra azokat a dolgokat, melyektől meg akarsz szabadulni (lehet ez akár egy félelem is)
  • mosolyogj minden szembe jövő emberre, növeli az önbizalmad és jobb napod lesz tőle neked is és akire rámosolyogsz neki is
  • képzeld magad a példaképed helyébe, például járj úgy,  gondolkodj, alkoss úgy mint x y
Abban az esetben, ha valaki végigviszi az instrukciókat, ha nem is azonnal, de hiszem, hogy elindul nála egy pozitív változás a jobb, teljesebb, boldogabb élet felé.
"A pozitív gondolkodás tényleges hatással van a testre és az elmére. Nagyon jelentős tanulmányok bizonyítják!"
Ugyan a könyv olvasása alatt elmaradt, de tervben van, hogy a leírások alapján én is megvalósítsam önmagam és kiegyensúlyozottabb legyek. 



Nincsenek megjegyzések: