2019. július 12., péntek

Michelle Obama: Így lettem

Michelle Obama könyve már tavaly felkerült a várólistámra. Eddig váratott magára, majd előjegyeztem a könyvtárban. Másfél hónap várakozás után végre a kezeim között tudhattam és elmerültem egy afroamerikai nő felemelkedésének történetében és végig követtem a First Lady-ként töltött nyolc évét, amelyben sírás és nevetés egyaránt előfordult.


Kíváncsi voltam, mit nyújthat nekem ez a könyv. Úgy gondoltam, egy leíró, főleg politikai szöveget kapok, ehhez szemben egy példaértékű nő életét követhettem nyomon gyermekkorától kezdve a Fehér Házból való távozásig.

A könyv első negyede Michelle gyermekkoráról, iskoláséveiről szól, amit a munkába állás, majd a Barack Obama-val való találkozás, megismerkedés követ. Az utána való részek már erősen politikai jellegűek, ám benne van Michelle személyisége, kibontakozása feleségként, anyaként, közszereplőként majd később példamutató First Lady-ként.

Michelle szerény körülmények között töltötte gyermekkorát, ám szeretetben, szorgos szülők, támogató rokonok gyűrűjében. A hátterének, a sok biztató szónak és a kitartásának, szorgalmának köszönhetően szép eredménnyel végezte el iskoláit, majd az egyetem után rögtön gyakornok lett, majd jogi területen megkezdte pályáját. Itt ismerkedett meg férjével, Obama-val, aki a gyakornokaként jelentkezett a céghez, ahol dolgozott.

Míg Barack befejezte az egyetemet, addig távkapcsolatban éltek, majd összeköltöztek abba az emeleti lakásba, ahol Michelle a gyermekkorát töltötte. Később, amikor már mindkettejüknek jól kereső állása volt, megengedhették maguknak, összeházasodtak, majd összeköltöztek. A gyerekek születésével pedig kiteljesedett a világuk, úsztak a boldogságban. Michelle önkormányzatnál vállalt munkát, majd önkéntes szervezetnél dolgozott, míg Obama könyvet írt sokszínűségéről, apjáról, családi hátteréről, majd szenátorként megkezdte politikai, közéleti karrierjét. Végül 2009-ben indult az USA elnökválasztásán, amit hosszú és fáradalmas kampánykörút előzött meg, de meglett a munka gyümölcse, hiszen kétszer is megválasztották Amerika elnökének. Vele együtt Michelle is fontos szerephez jutott, ő lett Amerika első asszonya, azaz First Lady-je, aki a Fehér Ház udvarán fűszer-, és növénykertet alakított ki és felhívta a figyelmet az egészséges táplálkozásra, kevesebb zsír, kevesebb cukor jelszóval, hogy csökkentse az elhízást és a cukorbetegek számát az amerikai gyerekek, fiatalok körében.

Mind Barack, mind Michelle igazi példaképként éltek a Fehér Házban, igyekeztek megreformálni a régimódi szabályokat, törvényeket és élhetővé, otthonná tenné a Fehér Házat az ott töltött nyolc év alatt.

Michelle igazi kellemes, pozitív jelenség, aki a szívén viseli az emberek sorsát. Életrajzi könyvében bebizonyította, hogy a körülmények ellenére igenis lehetőség van előre jutni, elérni az álmainkat, csak kitartónak és szorgalmasnak kell lennünk és idővel meglesz a munkánk gyümölcse. 

Ha felkeltette az érdeklődésed, rendeld meg ITT

Nincsenek megjegyzések: