2017. december 17., vasárnap

On Sai: Esővágy

Ezelőtt sokat nem tudtam On Sai munkásságáról, nem ismertem a műveit, csak hallomásból. Sokaknál láttam, hogy olvassák, kikölcsönzik a könyvtárból, de valahogy ez idáig nem kaptam ingert, hogy elolvassam én is. De most! Utánanéztem, hogy megvan e a könyvtárba, majd kikölcsönöztem, mondván teszek vele egy próbát, hátha..


Aztán, hogy elkezdtem olvasni rájöttem, hogy nagyot tévedtem. Sokáig úgy gondoltam, hogy nem tartozom bele a könyv és az írónő célközönségébe, mert fiatalabbaknak való. Ennek ellenére bőven találtam a könyvben olyan részeket, ahova simán odaillene a 18-as, de legalább a 16-os karika. Így megnyugodtam, hogy nem feltétlen egy tizenéveseknek szóló könyvet tartok a kezemben, s bátran nekikezdtem az olvasásnak.
A borítón és a fejezeteknél lévő rajzok külön dicséretet érdemelnek, mindegyik jól ábrázolja az írás lényegi mondanivalóját.
Tanító jellegű rész több antológiában is volt, amiből okulni lehet, vagy alkalmazni tudom a saját életemben.
A történetek érdekesek voltak, volt amelyik tetszett, volt, ami kevésbé vagy nem is igazán értettem, miről szól.
Az biztos, hogy egy próbát mindenképp teszek a többi könyvével is az írónőnek, hátha azokat inkább érzem magaménak, mint ezt a könyvet.
Összességében egy közepesre tudom értékelni a könyvet, de meglehet másképp vélekednék, ha még tiniként veszem a kezembe, mint most huszonévesen.

Nincsenek megjegyzések: