2017. augusztus 21., hétfő

Paula Hawkins: A víz mélyén

A Lány a vonaton után magasra tettem a lécet. Úgy gondoltam, aki ilyen történetet ír, az csak jobbat írhat a második könyvében. Na, igen. Ebbe a csapdába szaladtam bele. Félre értés ne essék, nagyon tetszett a könyv, sok csavarral, rejtéllyel volt ellátva. Ennek ellenére egy kicsit csalódtam is benne. Valószínű, hogy elvárások nélkül kellett volna kézbe vennem.
Vegyük először amik tetszettek. A cím már alapjáraton egy titkokkal kapcsolatos történetre utal, ami felkeltette az érdeklődésemet. Ehhez társult még a jól eltalált borító, ami szintén megjelenítette a történet központi elemét.
Kedvenc karakterem Lena Abbott volt, mert annyira szerette a barátnőjét, hogy a halála után is megtartotta a titkát, falazott neki. A végtelenségig nem titkolhatta el, hogy mi történt Katie-vel, így végül napvilágra került a halál oka és mibenléte. Emellett Lena tudta a valódi igazságot, mégsem tálalt ki elsőre, hanem megvárta a megfelelő pillanatot, amikor már elkezdett megbízni Julie nénikéjében. Sokáig azt hitte, hogy az anyja direkt hagyta el őt, hogy öngyilkos legyen. Ebben az egyben tévedett Lena. Az anyja, Nel Patrick áldozata lett, aki a nő halálával akarta egyben tartani a családját.
A történet során a leginkább Patrick Townsend iránt éreztem ellenszenvet, ami a fent említettek alapján,nem meglepő. Nem elég, hogy – mint a történet elején megtudtuk vízbe folytott egy vemhes macskát – harminc évvel a mostani történések előtt megölte a feleségét, de még Nel Abbott-ot is meggyilkolta. Az utóbbiban ugyan nem vagyok teljesen biztos, mivel Sean utolsó könyvbeli mondata így hangzott: "A kezem Nel derekán volt, és ellöktem őt." Ennek ellenére sem hiszem, hogy Sean gyilkos lenne.
Ajánlom mindazoknak, akik szerették A lány a vonaton csavarokkal tarkított történetét, és azoknak, akik szeretnek elmélyedni a múltbéli tragédiákban, vagy csak egyszerűen szívesen olvasnának egy érdekes,ámde nem túl kemény thrillert.





https://moly.hu/konyvek/paula-hawkins-a-viz-melyen

Nincsenek megjegyzések: