2022. február 9., szerda

Ismerd meg Farkas Anett írónőt!

A NewLine Kiadó csapata ismét egy tehetséges szerzővel gazdagodott. Farkasné Pozsgai Anett Farkas Anett néven publikál, felvéve a férje nevét.

Eddig A 33-as beteg címmel jelent meg felkavaróan zseniális pszichothrillere, melyet idén tavasszal követ A 33-as ügy című kötete.

Az írónő boldogan válaszolt a feltett kérdésekre, öröm volt vele beszélgetni.

Ismerjétek meg ti is Farkas Anett írónőt!

Mi indított el az írás útján?

- Kislány korom óta foglalkoztat az írás, számtalan történet lapul a fiókomban. Életemet végig kísérte mindig valamilyen formában, aztán tavaly ősszel döntöttem el több külsős pozitív elbírálás után, hogy szeretném Rebeka történetét a könyvespolcokra tenni.

Mi a civil foglalkozásod?

- Közel 10 évig a rendőrség szolgálatában voltam, miután leszereltem vállalkozást alapítottam, idén január 15-én lett 5 éves. Anett Családbarát Meseshop néven fut, nagyon szeretem ezt a munkámat is.


Mi alapján döntöttél a pszichológiai thriller műfaja mellett?

- Ez a műfaj áll hozzám a legközelebb, mind könyvek terén és mind filmek terén egyaránt. Számomra egy adott műben nem csak az fontos, hogy végig fentartsa a figyelmet, és izgalmas legyen, hanem az is, hogy a történet legvégén meglepődjön az illető. Szerintem egy-egy jól megírt, illetve megrendezett csattanóra mindig emlékezni fog az ember.

Ki tervezte a borítód? Részt vettél az alkotói folyamatban?

- A borítómat Faniszló Ádám (Coverist Studio) készítette. Ádámmal nagyon szeretek együtt dolgozni, eszméletlen fantáziája van. Annyi volt a dolgom, hogy részletesen elmeséljem A 33-as beteg legfontosabb elemeit, ő pedig ennek alapján ezt elkészítette. Ennél annyit kértem tőle, hogy egy ház mindenképp szerepeljen rajta, a többit pedig ő találta ki. A mostaninál már határozottabb elképzelésem volt, alig várom, hogy leránthassam róla a leplet. J

Mi alapján választottál kiadót?

- Olyan kiadót szerettem volna, aki nem szabja meg a zsánert. A NewLine kiadó ilyen téren mindenevő, átmentem a szűrűpróbán is, szóval örömmel írtam alá náluk a szerződést.

Hogyan született meg benned a történet?

- A történetek megálmodása nekem nem okoz nehézséget, rengeteg lapul még a fejemben, inkább azt fejezetekre bontani nagy feladat. A nyomozásban dr. Vajda Gábor rendőr alezredes segített, Rebeka mentális betegem felállításában pedig a sógornőm, Noémi, aki orvos. Szerintem egy ilyen történetnél elengedhetetlen a kutatómunka. Nekem nagyon fontos, hogy az olvasók hitelesnek találják azt, amiről írok. A karakterek személyisége: Dávid egy igazi pasi, Vivien egy határozott nő, Rebeka pedig az a bizonytalan személy, akire legjobban az olvasó kíváncsi lesz. Az ő fejezeteit szerettem írni a leginkább. Nagyon igyekeztem, hogy ne egyforma stílusban szólaljanak meg, felruházni őket, megteremteni nekik a saját tulajdonságukat. Bízom benne, mindenkinek lett kedvenc karaktere.


Tudatosan választottál magyar helyszínt, szereplőket?

- Nem volt tudatos. Először külföldi helyszín mellett döntöttem, ezt Nádasi Krisz tanácsára változtattam meg. Brighton-ban indult, külföldi nevekkel, az ő javaslatára lett a szülővárosom. Kevesebb munkám is lett, hisz legalább a helyszín után nem kellett kutakodnom, könnyedén írtam róla, mivel ismertem.

Mit lehet tudni az új könyvedről?

- Az új könyvem remélhetőleg áprilisban fog megjelenni: A 33-as ügy címmel. Sokkal több kutatómunkát igényelt, mint az előző, több bétázóm is van, akik örömmel segítettek végig az apróbb hibák kiküszöbölésében. Ennél egy pszichiáter segítségét vettem igénybe, valamint Pózvai Albin nyugalmazott rendőr alezredesét, aki bűnügyi szakember. Ebben a kötetben részletesebb a nyomozás, és talán izgalmasabbra is sikerült, betekintést adok majd olyan területekre, amit tényleg csak egy vérbeli profival lehetett megvalósítani. Albinnal pedig megbeszéltük, a későbbiekben is segít.

Van írói példaképed?

- Kimondott írói példaképem nincs, de Sarah Pingborough munkásságát nagyon szeretem, imádom a könyveit, a kedvencem tőle a: Ne higgy a szemének.

Nincsenek megjegyzések: