2019. május 1., szerda

Domenico Starnone: Hurok

A 12 hónap alatt 12 könyv kihívás -melyet Szabados Ági hozott létre -, hívta fel a figyelmem erre a könyvre. Nem egy hétköznapi olvasmány, viszont hétköznapi történetet mesél el. Egy szerelem, család, házasság, kapcsolat történetét, mely az idő során formálódik, hol erre, hol arra változik.

A címben lévő hurok szócskáról biztosan nem asszociáltam volna a jelentésére, jelentőségére. Köze volt ugyan a borítón látható cipőfűzőhöz, ám sokkal mélyebb jelentéssel rendelkezett.




Nem olvastam még csak hasonló stílusú könyvet sem, így elöljáróba csak annyit, hogy hű…

Nagyon tetszett, hogy egy hasonlat/ metafora (kinek, ahogy tetszik) a cím, ami szerintem már alapjáraton egy ütős kezdés.
"Egy gyereknek nem is-is, hanem mindig szüksége van a szüleire!"
A könyv első negyedében a feleség véleményét, érzéseit, gondolatait ismerhettem meg, majd a férj érzései hallatszódtak a sorok közül. Végül a történetet a két gyerek, – immár felnőttként – nézőpontja került a szemem elé. Izgalmas és egyben rendkívüli volt egymás után a különböző nézőpontokat olvasni, egyesével szembesülni a karakterekkel, belső világukkal.

Az olvasás kezdetén rögtön a feleség pártjára álltam, ám miután a történet végére értem meginogtam a döntésem helyességében. Úgy érzem valamilyen szinten mindkét félnek igaza van a tettét illetően, a leírásból pedig kiderül a sokszor hangoztatott, szállóigévé vált kijelentés, hogy a gyerek(ek) szenvedi(k) meg legjobban a rosszul működő házasságot.

Ez az első könyve a szerzőnek, ami megjelent magyarul, de nagyon remélem, hogy nem az utolsó, mert igazán megtetszett a stílusa, téma megközelítése. Egy szó, mint száz, szívesen olvasnék még a tollából. 

Nincsenek megjegyzések: