2017. július 13., csütörtök

Jakupcsek Gabriella: Megúszhatatlan

Jakupcsek ​Gabriella a magyar televíziósás megkerülhetetlen alakja, számtalan nagy sikerű televíziós műsor házigazdája, kampányok arca és nem utolsó sorban anya.

Kislánya rengeteg telefonbeszélgetését végighallgatja különféle témákról és természetesen felteszi a maga kérdéseit, amik sokszor megdöbbenően elgondolkoztatóak.

Egy ilyen alkalommal merült fel a könyv alapötlete: hogyan válaszoljuk meg a gyerekeink kérdéseit? Természetesen a kudarcokról, változásokról és igazságtalanságokról is beszélni kell, ilyenformán a könyv is érinteni fogja a televízióból való távozást. Jakupcsek olyan élethelyzetbe került, ami sajnos manapság bármelyikünket fenyegethet. De hogyan kommunikálhatjuk mindezt a gyermekünknek úgy, hogy megértse? A könyvben szó van mindenről, ami az ex-műsorvezető számára fontos, értékes, ami mellett érdemes kiállni, így a gyerekkori internethasználat és annak buktatói vagy például a magyar csapat részvétele az olimpián. Olvashatunk mindarról, ami vele, körülötte, és a nagyvilágban történik. Mindarról, amit anyaként, nőként, a hivatását alázattal és maximalizmussal végző emberként történik vele.


Ez nem csak egy könyv, hanem egy életre szóló tanító-nevelő olvasmány. Gabi a saját példáin keresztül mutatja meg az olvasónak, hogy hogyan éljük túl a hibákat és hogyan tanuljunk belőle. Elmeséli élete mélypontjait és kiemelkedő történéseit is, ami számunkra is például szolgálhat. Amikor befejeztem még tovább és tovább akartam olvasni, vártam volna a folytatást, pedig így is lezárt, kerek egész elbeszélést kaptam, viszont annyira jól összeállított, megírt a sztori, hogy simán tudtam volna még folytatni az olvasását. Sokszor úgy belemélyedtem, hogy enni, inni is elfelejtettem, pedig ez ritkán fordul elő velem. Ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, akit egy kicsit is érdekel egy tapasztalt, sokat látott nő beszámolója az életről, az életre nevelésről. Akár életmód tanácsadásként is gondolhatunk Jakupcsek Gabriella írására.

Nincsenek megjegyzések: