2017. július 16., vasárnap

A fehér királyné

Először ellenkeztem a sorozat ellen. Tartottam tőle, hogy nagyon eltér majd a történelemtől. Ezzel szemben pozitívan csalódtam benne. A színészek hitelesen játszották a karakterüket, szinte elhittem, hogy én is ott vagyok velük, s ez nem a múlt, hanem most történik. Összességében nem bántam meg, hogy végignéztem, már kíváncsian várom, hogyan folytatódik a történet a Fehér hercegnőben.


A Philippa Gregory könyvsorozata alapján készült sorozat méltón megállja a helyét a történelmi sorozatok között. Sőt, mondhatni, csillagként emelkedik ki közülük. Elizabeth szépségével és bájaival hamar elcsábította a királyt, aki a törvénnyel ellenszegülve feleségül vette őt. Ezután Edward már nem egyedül uralkodott, hanem Elizabeth is beleszólt a királyság dolgaiba. Sokan az anyjával együtt boszorkánynak titulálták, aminek igaz voltára több eset is hajaz, bár a valóságot senki sem ismeri. Lizzy egy elszegényedett nemesi sorból királynővé küzdötte fel magát, bebizonyítva, hogy lentről is könnyen a csúcsra lehet törni.
A jelmezek terén - a történethez hasonlóan - hűek maradtak a korhoz, a 15. századnak megfelelő kosztümöket viseltek a színészek. Gyönyörű ékszereket hordtak a nők, nemes hölgyek. Számomra szinte az összes szereplő szimpatikus volt a saját karakterében, egyedül Margaret Beaufort ment már az agyamra. Margaret állította, hogy Isten akarata, hogy a fia, Henrik király legyen, ám közben titkon ő vágyott az anyakirályné szerepébe. Ezt azzal is bizonyította, hogy, mikor eldőlt a csata, előrontott a sátorból és elkiáltotta magát, hogy: "Én vagyok az anyakirályné!" Pedig elsősorban a győztes és immár király fia előtt kellett volna meghajolnia, az ő címe másodlagos mellette. Elizabethre visszatérve az utolsó részben felnéztem rá amiatt, hogy elfogadta az ajánlatot és visszavonult a Rivers birtokra és beleegyezett, hogy lánya, ifjabb Elizabeth hozzámenjen Henrikhez. Emellett életben maradt fiát nem akarta királlyá tenni, sőt! le akarta beszélni a bosszúról is, hiszen a bosszú csak háborút és vért szül. Emiatt sem lehet teljes vállszélességgel állítani, hogy Elizabeth vagy akár a többi szereplő gonosz, mert mindegyik a saját és gyermeke(i) bőrét akarta menteni, jót akart a családjának.

Ezért fogadta el Elizabeth az ajánlatot, hogy a lánya Henrik felesége legyen, mivel így béke lesz Angliában. A béke pedig egyesíti a York és  Lanchester házakat, ami mindenkinek előnyös.

Nincsenek megjegyzések: