Milyennek látnak minket mások? Mit gondolnak rólunk az első
találkozáskor? Egyáltalán milyen a jó benyomás?
Ezekre a kérdésekre ad kimerítő választ a könyv, ami
kötelező olvasmánynak is megfelelő. Megtudhatjuk belőle, hogyan tegyünk jó
benyomást a partnerünkre, hogyan alakítsuk a stílusunkat és miket kerüljünk az
első találkozás során. A legtöbb ember úgy tartja, hogy a legfontosabb hatás,
amikor az első találkozásnál viselkedésünk, szavaink alapján véleményt alkotnak
rólunk. Lényeges, hogy ne másnak adjuk ki magunkat, hanem valódi énünket
tükröző benyomást tegyünk. Ez által elkerülhetjük a kellemetlen helyzeteket,
építhetjük személyiségünket, fejlődhetünk. A sikeres első benyomást hét
alapelemre bontva mutatják meg a szerzők – Ann Demarais,– Valerie White -, hogy
egyéni képességeink és készségeink tudatos fejlesztésével miként érhetjük el a
legjobb impulzust. A hét alapelem - elengedhetetlen az első találkozásnál – a
megközelíthetőség, az érdeklődés kimutatása, a tárgyra térés, a kitárulkozás, a
beszélgetés dinamikája, a világszemlélet és a szexuális vonzerő kifejezése,
finomságai.
Az emberi észlelés alapvetően három forrásból tevődik össze. Az első a fizikai megjelenés, amely alatt a külsőt értjük. A második a nonverbális jelzések, ide a mimika, a tekintet és egyéb gesztusok tartoznak, a harmadik pedig a viselkedés, ahová a beszédet és egyéb tevékenységeinket soroljuk. E három fő elemből és több egyéb befolyásoló tényezőből együttesen alakul ki a partner véleménye. A szerzőktől azt is megtudjuk, hogyan kerülhetjük el azokat az általános kommunikációs hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek másokban. Megtanulhatjuk azokat a lépéseket is, amelyek révén növelhetjük személyes vonzerőnket. Ki ne szeretné tudni, hogy mit gondolnak róla az emberek? Az első benyomás a legfontosabb hatás, amelyet másokra teszünk – és itt nincs második esélyünk.
Az emberi észlelés alapvetően három forrásból tevődik össze. Az első a fizikai megjelenés, amely alatt a külsőt értjük. A második a nonverbális jelzések, ide a mimika, a tekintet és egyéb gesztusok tartoznak, a harmadik pedig a viselkedés, ahová a beszédet és egyéb tevékenységeinket soroljuk. E három fő elemből és több egyéb befolyásoló tényezőből együttesen alakul ki a partner véleménye. A szerzőktől azt is megtudjuk, hogyan kerülhetjük el azokat az általános kommunikációs hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek másokban. Megtanulhatjuk azokat a lépéseket is, amelyek révén növelhetjük személyes vonzerőnket. Ki ne szeretné tudni, hogy mit gondolnak róla az emberek? Az első benyomás a legfontosabb hatás, amelyet másokra teszünk – és itt nincs második esélyünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése